Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

sunnuntai 25. marraskuuta 2012

søndag











Ne parhaat hetket tulevat yleensä kun vähiten niitä odottaa.
Aamu jolloin saat nukkua yllättäen pitkään...
lapset innostuvat leikkimään majaa ja huolivat myös 
"pikkutiikerin" leikkiin mukaan... ulkona satelee hitaakseen lunta eikä
ole kiire mihinkään:)



18 kommenttia:

  1. Teillä kuopus on "pikkutiikeri", meidän kuopus oli pienenä - ja on yhä lähes kolmekymppisenä - "rättäri-ryömäri".
    -MUR-MUR-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo pikkutiikeri oli tämänpäiväinen nimitys:) He leikkivät jotain tiikerileikkiä ja Glotta oli pikkutiikeri. Hänen lempinimet vaihtuvat päivittäin. Mutta toi rättäriryömäri on hyvä:) Ja jäänyt elämään! Mäkin "pelkään" että Glotta on Glotta vielä aikuisenakin vaikka hänellä on ihan oikea nimikin. Ihan niin kuin meidän Papullakin.... :)

      Poista
  2. Ei liity tähän postaukseen mitenkään mutta jotain kautta eksyin tänne enkä koskaan oo 'törmännyt' ihmiseen joka on näin wanna-be-Kalastajan-vaimo....huoh :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis oikeesti? Kerro mistä sulle tuli tuollainen olo.. mulle tuli tosta kyllä ihan kauhea olo:(
      En tietoisesti kyllä yritä olla mikään kalastajan vaimo.
      Olen sh niin kuin hänkin ja asun Norjassa ja olen suht saman ikäinen äiti-ihminen. Tykkään tehdä käsillä ja tykkään kauniista asioista, mutta paljon muuta yhteistä en kyllä heti keksi.
      Minulle tulee jonkin verran viestejä "että olen saanut vinkin häneltä" jos vaikka kuvassa näkyy, että minulla on Chill of Norwayn vaate. Hei haloo.. asun norjassa jossa kaikilla on näitä vaatteita!!! Ei tarvitse olla hänen fani, että käyttää kyseistä merkkiä. Ja jos sinulle tuli tuo olo siksi, että käydän samoja termejä "søndag, kos jne" niin ne ovat ihan norjaa! Kieltä jota puhutaan maassa jossa olen asunut elämästäni 4 vuotta.
      Kerro oikeesti ihmeessä mistä sinulle tuli moinen olo... en missään nimessä halua kopioida ketään. Minusta Kalastajan vaimon blogi käsittelee lähinnä asukokonaisuuksia. Minun blogini meidän perheen arkea ja asumista vieraassa maassa.... NO enempää en osaa sanoa, mutta käsi sydämellä kyllä sanon, että en millään tapaa tietoisesti kopioi ketään. Sorry jos siltä on tuntunut!

      Poista
    2. No olipahan kommentti taas... Ota, Kalamuija, ihan huumorilla vaan moinen ;) Titti

      Poista
    3. No yritän. Olis vissiin pitänyt nukkua yön yli ennen kuin käyn vastaamaan kommenttiin, mutta kun "järkytyin" niin:)

      Poista
  3. Pakko kommentoida, en ole aiemmin kommentoinut, vaikka löydettyäni tämän jäin heti koukkuun. Olen lueskellut joskus myös Kaalastajan vaimoa, mutta samaa koukuttumista ei ole tapahtunut. Nämä kaksi blogia on ainakin mun mielestä täysin erilaiset. Aivan mahtavaa päästä kurkistamaan elämääsi, kiehtovaa, koukuttavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla. Pelästyin jo, että tietämättäni olen hairahtanut polulle, jossa en tiennyt olevani. Jos yksikin lukija ajattelee noin kuin tuo anonyymi niin... apua. NO se siitä. Hyvä kuulla, että teitä toisinajattelijoitakin on;) Kiitos:)

      Poista
  4. En voi olla kommentoimatta anonyyminä anonyymin kommenttia.
    Kalamuijan blogi on "eka". Kalastajan vaimon ihan jotain muuta.
    Kalamuijan blogi on todellista elämää pohjoisessa.
    En voi olla ihmettelemättä ihmisiä, jotka ilkeilevät komenteissaan. Ei ole pakko lukea, jos ei tykkää, mutta ilkeilyt voi jättää.
    Kalamuija, sun blogi on IHANA. Ja sulla on ihana poppoo siellä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja kiva kuulla:) Pelotti ihan avata kone... jos täällä oliskin ollut 20 kommenttia "että juu, itse olen miettinyt ihan samaa, että tämä täällä apinoi kalastajanvaimoa". Siitä olen samaa mieltä, että mulla on ihana poppoo täällä:)
      Ja kiitollinen siitä, että 99% tähän astisista kommentoijista ovat olleet kilttejä mulle;) Tuollainen provosointihan kuuluu bloggaamiseen. Mä olen säästynyt siltä pitkään.

      Poista
  5. Höpö höpö! Olen seurannut blogiasi pitemmän aikaa (ja myöskin Kalastajan vaimo -blogia) eikä minulle ole koskaan tullut mieleenikään, että yrittäisit kopioida jonkun toisen blogia. Ihmiset voivat olla uskomattoman lapsellisia, en voi muuta sanoa. Jatka omalla tyylilläsi, kuten tähänkin asti olet tehnyt:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla:) Yritän jatkaa samaan malliin.. eilen olin jo pistämässä pillejä pussiin:)

      Poista
  6. Pöh, sanon minä anonyymeille.

    Voi muistan ajan, kun pojat (nyt 21 ja 23) majanrakentamisiässä :). Voi aikoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä:)
      Ei meidänkään pojat ole pitkään aikaan tehneet majoja. Nyt ihan yllätyin kun täällä oli kovat majatohinat käynnissä kun heräsin. Ja ihaninta, että Glotta oli huolittu mukaan (yleensä lentää leikeistä ulos kun rikkoo legojuttuja jne):)

      Poista
  7. Ihanaa sunnuntaipuuhastelua :) Tuo on ihan parasta kun kaikki lapset leikkii yhdessä vaikka ovat noinkin isolla ikähaarukalla. Meillä leikkivät koulua. Eevi tekee kirkkoveneen näköisiä E-kirjaimia :D

    Anonyymille pyllistys. Vai pitäiskö laittaa huomenna päivän asu-kuva kun marttaillaan verkkareissa? :P -m

    VastaaPoista
  8. Voi Eevi:) Hän on niiiin taitava laamakäsi:)
    Juu laitetaan pari dagensia marttatuvalta. Lähtis lukijaluvut nousuun:)

    VastaaPoista
  9. Tukea, tsemppiä ja positiivista kommenttia täältäkin :) Sulla on kiva ja elämänmakuinen blogi, ja vaikka olen ihan erilaisessa elämäntilanteessa niin suurella mielenkiinnolla käyn blogiasi lukemassa.

    Ja tästä blogihaloosta kiinnostuneena kävin tätä toista mainittua blogia vilkuilemassa ja kyllähän niillä selvä ero oli: tätä blogia luen ja seuraan mielellään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi:) Hyvä, että oli selvä ero:) Loistava blogihan se toinen on, mutta en yritä tehdä omastani sellaista... siis loistavan kyllä, mutta.. ymmärsit varmaan:)

      Poista