Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

perjantai 30. marraskuuta 2012

pientä joulua

Oih viimein on joulukuu tai siis melkein.... ja "lupa" laittaa jouluvaloja ja - juttuja esille. Kyllä niitä on pantattukin. Paitsi minä joka olen ollut vähän tuhma ja laittanut ulos ja ikkunoihin valoja jo viikko sitten. Ja täällä sisälläkin vähän "askarrellut".

Me ei olla kotona tänä jouluna ja siksi haluan vähän laittaa joulukoristeita ja valoja esille jo nyt. Yritän kyllä hillitä itseäni. Mutta kun kaikki lehdet ja blogit ovat olleet täynnä joulua jo monta viikkoa niin vähän vaikeaa se on.


Marttaystäväni oli bongannut nämä puuvillalangasta ja 
liimasta tehdyt "jouluvalopallot" jostain blogista. Meidän piti
tehdä näitä myyjäisiin, mutta olivat aika suuritöiset jne. niin
päätimme jättää väliin. Mutta kotiin oli pakko tehdä yksi
sarja:)





Eli vesi-ilmapalloon pumpulla ilmaa. Sitten sivellään vedellä ohennettua
liimaa palloon ja kieputetaan narua päälle. Vielä narukerroksen
päällekin kannattaa sivellä liimaseosta. 
Sitten odotellaan pari päivää ja nypätään pinseteillä
rupsahtanut ilmapallo ulos... Itse olen niin malttamaton, että
kun pariin päivään ei mitään rusinoitumista tapahtunut niin 
puhkasin pallot veitsellä ja nyppäsin ilmapallon ulos:)

ps.(sitä nätimpi tulee mitä ohuempaa lankaa)
pps.(valosarjan tulee olla sellainen mikä ei kuumu... led?)


String-hylly sai lisää punaista, joten siitä tuli vähän niin 
kuin vahingossa tuollainen jouluinen.
Jos muuten joulua laittaisin niin tämän joulun 
väri olisi ehdottomasti punainen <3
Olin unohtanut noi pienet Arabian kupit, jotka
Kaisa-ystävältä sain viime jouluna. Ihanat:)
Ne ovat siis kuusenkoristeet.

Jostain blogista bongasin tämän idean eli 
joulukuusi teipillä seinään. Tai jääkaapin oveen
niin kuin se meillä päätyi.
Kuustahan täältä on vaikea löytää, koska niitä
ei kertakaikkiaan kasva täällä. Eikä me kuusta 
tänä jouluna oltais hankittukaa, koska aatonaattona 
lähdetään reissuun.
(totesin, että valokuvaaminen on vaikeaa.
Jääkaappi on tuollaista kiiltävää materiaalia enkä
saanut yhtään kuvaa missä toi valo ei olisi
kimmonnut tuosta pinnasta noin... olisikohan pitänyt 
käsitellä kuvaa jotenkin??)

OOTTEKO TE KOKEILLEET JOTAIN LEHDISTÄ TAI 
BLOGEISTA BONGAAMIANNE JUTTUJA KOTONA?
Itse luen hirveesti sisustuslehtiä ja -blogeja ja joskus 
innostun kokeilemaan jotain helppoa itsekin.
Esim. toi teippikuusi. Näytti kuvassa niin kivalta vaikka
ei nyt ihan mun näköinen juttu olekaan:) 



21 kommenttia:

  1. Toi valosraja on kiva! Titti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kiva:) Mä tein vaan liian paksusta langasta enkä kieputtanut sitä niin paljon pallon ympärille kun olisi pitänyt... ekakertalainen! Mutta tiedänpähän ensi kerralla:)

      Poista
  2. Vautsi, mikä valosarja! Peittoaa kauneudellaan mennen tullen nuo kauppojen vastaavat!

    Ihanan jouluinen astiakokoelma teillä hyllyllä :)

    Kivaa viikonloppua <3
    PS. meilläkin alkoi juuri satamaan lunta! Jihuu!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Täällä en ole kaupoissa törmännyt noihin joten oli pakko tehdä itse. Blogeissa olen vastaavia nähnyt:) Joo tuo on hyvä alku astioille. Kesällä ostin niitä vähän lisää Prisman alesta, mutta ovat Suomessa kun eivät autoon mahtuneet 2kk kestäneen kesälomareissun jälkeen:) Nyt näin jossain norjalaisessa sisustuslehdessä, että Arabialla on aivan ihana "christmas village" niminen uusi sarja. Onkohan se punainen niissä ihan samaa punaista kuin näissä kupeissa? Ois aika kivat yhdessä ja sitten vähän valkoista Teemaa sekaan:) Pitää kirjoittaa pukille:)
      Hyvää viikonloppua myös sinne! Kiva, että sielläkin tulee lunta!

      Poista
  3. Onpa kiva idea noi valot!! Ootteko tulossa tännepäin jouluksi?
    Mekin saatiin vihdoin lunta.Lapset ihan innoissaan.
    Ja hei... mä haluisin ja valkoisen stringin keittiöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tullaan jouluksi Suomeen <3 2 joulua ollaan vietetty täällä. Kiva, että sielläkin lunta! String on kiva, tosin sopii paremmin sinne mun tulevaan 50-luvun kotiin;) (josta siis vain haaveilen)

      Poista
  4. Tosi hieno tuli valosarjasta! Kyllä hän sitä tulee vaikutteita imettyä sekä lehdistä että varsinkin blogeista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö tullutkin:) Nykyään on liikaa hyviä sis.lehtiä ja blogeja.. oikea inspiraatiomyrsky niistä seuraa kun niitä lukee!

      Poista
  5. Ai noinko noita palloja tehdäänkin. Kiitos vinkistä!

    Onnea huomisiin myyjäisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu noin noita tehdään. Helppoa! Mulla meni noin tunti kun pyörittelin noi.
      Kiitos. Jännittää. Kävin just zumbassa, sitten uimassa ja saunassa ja nyt toivon, että uni tulee hyvin että jaksan aamulla nousta kukonlaulun aikaan:)

      Poista
  6. Mä oon kanssa noita lankapalloja halunnu tehdä ihan vaan roikotettaviksi, mutta tuo liiman käyttö on jäänyt epäselväksi. Eli ihan siis tyyliin erikeepperiä vedellä ohennettuna?

    Mä tein just kavereille (ja blogiin) joulupusseja, joihin sain idean toisesta blogista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu juuri noin. Puuliimaa esim. Erikeepperiä ja vettä sekaisin. En tiedä oikeaa suhdetta, mutta mä laiton ehkä 3/4 liimaa ja 1/4 vettä.
      Pitää käydä kurkkaamassa sun joulupusseja:) Vuosi vuodelta sitä arvostaa enemmän itsetehtyä. Voi kun saisin itsekin joululahjaksi itsetehtyjä lahjoja:)

      Poista
    2. Tässä muuten vastaavalla tekniikalla tehty joulukoriste!
      http://pinterest.com/pin/93942342198833508/

      Poista
    3. Oi, toi on kiva. Onko toi lankaa toi vihreä? Tosi kiva. Idea seuraaviin myyjäisiin:) Kiitos.

      Poista
    4. Vihreältä vaikuttais mun silmään... Tuo kartion pois saaminen liiman kuivuttua vaan ihmetyttää. Pitää varmaan suojata se ensin jollain helpommin liimasta irtoavalla!

      Poista
    5. Eipäs kun tuo kartiohan näyttäis olevan ilmeisesti paperista tehty. Ehkä se vaan revitään sitten irti. Täytyy kokeilla! :D

      Poista
    6. Juu siis toi sisusta on varmaan paperia. Pitää kokeilla:)

      Poista

  7. Nuo pallot on tosi hienot. Melkein pitäs alkaa "vääntämään" itsekkin. Minä laitoin jouluvalot ikkunaan jo 2 viikkoa sitten. Kaupassa kysyikin sitten yks kylän-täti, että olenko katsonu kalenterin väärin? Ei joulukuu ole vielä alkanut, hän valaisi minua. Sanoin, että tiedän kyllä, mutta minusta on niin "kuusselia" jouluvalot näin pimeänaikaan. Kiusaan norjalaisia jokavuosi laittamalla valot liian aikaisin heidän mielestä. Täällä on joillakin tapana ottaa adventtitähti pois jouluaattona. Ja niin myös minua neuvottiin ensimäisenä vuona täällä. Niillä on aikapaljon muutenkin sellaisia kirjoittamattomia sääntöjä joita minä en jaksa noudattaa. Ja sitten saan aina nuhteita.

    Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih.. sielläkin on siis yksi vastarannakiiski:) Ärsyttää tollaiset säännöt:) Jos on pimeetä niin mikä on kivempaa kuin laittaa valoja?? Ja miksi tähti pitäisi ottaa aattona pois? Ei ymmärrä:)

      Poista
  8. Tosi hieno valosarja, mun on pakko myös kokeilla! Ja tuota teippijoulukuusta olen itsekin miettinyt, mutta en tiedä vielä paikkaa.
    Mä olen askarrellut sen verran, että "tuunasin" tylsän perusvalkoisen kukkaruukun jouluisella teipillä ja pellavalangalla - siitä tuli kuin uusi ruukku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tota kannattaa kokeilla:) Osta tosiaan tarpeeksi ohutta lankaa ja kieputa sitä ihan hulluna pallon päälle:) Mäkin olen ostanut kirpparilta pari ruukkua. Ne odottavat tuunausta. Voi kun olisi rajattomasti tilaa ja tietäisi, ettei enää ikinä tarvi muuttaa niin olisi ihan 100 projektia jotka toteuttaisin:)

      Poista