Tervetuloa seuraamaan elämäämme Norjan Lapissa:)

Tervetuloa seuraamaan lapsiperheemme paluumuuttoa Suomeen.
Vietimme 3 vuotta Pohjois-Norjassa ja nyt yritämme päästä takaisin tähän etelän hektiseen elämäntyyliin:)
Kasvukipuja, sisustusta ja ihan normaalia lapsiperhearkea.

torstai 25. marraskuuta 2010

I am Thankful for...

Tänään Amerikassa vietetään Kiitospäivää. Olen kerran ollutkin siellä juuri näihin aikoihin ja siellä se on iso juhla. Ihme, että täällä "pikku-Jenkkilässä" ei ole puhuttu siitä enempää. Ehkä sitä ei vietetä täällä.. ihme.
Ja myönnetään. Tämä on ihan huono päivä keksiä mitään mistä olisin kiitollinen. Sillä olo on kuin jyrän alle jääneellä:(

Lopetin tänään valvomisen eli menin heti aamusta nukkumaan ja oikeesti olen nukkunut melkein koko päivän. Sen lisäksi, että nyt kun on se aika, että pitäisi mennä sänkyyn niin ei yhtään nukuta ja pää on aivan sekaisin niin lihakseni ovat ihan h....tin kipeät. Olin nimittäin eilen piiitkän tauon jälkeen Bodypumpissa. Ja samalla liityin paikalliseen kuntoklubiin eli ostin jäsenyyden. Joka tarkoittaa, että siellä pitäisi käydä jatkossakin. Nyt on sellainen olo, että ei ikinä enää. Hyvä kun pystyn alakertaan menemään kun rappusissa meinaa lähteä jalat alta! Juu tiedetään.. sillä se lähtee millä on tullutkin. Mutta ei, ei, ei... yhtään kyykkyä en nyt edes pystyisi tekemään. Ehkä huomenna yritän viritellä marssitikkuni taas eloon.

Kai tässä pitäisi olla tyytyväinen, että on niin terve, että pystyy jumpassa käymään. Ja siitä, että minulla sentään vielä on lihaksia jotka voivat kipeytyä! Tai siitä, että minulla on työpaikka... joka saa kyllä minut sekopäiseksi! Ja monesta muusta asiasta.

No siitä olen kyllä kiitollinen, että minulla on mies ja lapset jotka ovat antaneet minun tänään nukkua. Tänään en olisi kyennyt mihinkään muuhun!! Huomenna sitten.. on parempi päivä:)

Tästä olen kiitollinen. Olin ajatellut hankkia tänä
talvena tällaisen paperitähden ikkunaan. Eilen (vähän
myöhässä) tuli synttäripaketti veljeni perheeltä Suomesta.
Ja siellä oli tällainen ja paljon muuta kivaa;) Ei, en ollut
kertonut haaveestani! Tämän ympärille alan huomenna rakentamaan
sitä kotoisaa ja lämmintä ruokailunurkkausta (jonka piti
syntyä jo viimeviikolla)... Tämä on kaunis!

Huono kuva, mutta tämä oli hyvää:)
Tein eilen uuniperunoita katkarapu täytteellä.
Tuli tosi hyviä!

Täyte:

Katkarapuja
1 prk Römmeä
puolikas sipuli
2 valk.sipulin kynttä
mustapippuria
vähän suolaa
paprikajauhetta
kuivattuja yrttejä
(esim. tuore tilli olisi tehnyt terää, mutta tähän aikaa vuodesta mahdoton tehtävä..täällä!)

9 kommenttia:

  1. He hee... osui hyvin kohdalle tuo "pikkujenkkilä" nimitys, samaa ollaan täällä aina naureskeltu. Amerikanautoja, countrymusic festareita, jenkki-hip hop tyyliä..... Pikku-norjassa. Hmm... :)

    VastaaPoista
  2. Ekaks että mitä on römme? Jottain smetanaa varmaan? En oo nimittäin ikänä laittanu uuniperunoita, ja oon aatellu, että tarttis opetella :) Hernesoppaa muuten tehään meilläkin sillon tällön ihan ite. Miehen herkkua!

    Talviset terkut, mittari näyttää ny just -15 c! huh, on tähän taas tottuminen :)

    VastaaPoista
  3. Satu: Eikö? Mä olen alusta asti ajatellut tätä kansaa jotenkin pikku-jenkkeinä. Ovat niin.. oma maa paras maa, muusta ei tiedetä mitään.. eikä edes haluta. Smaltalk sujuu, mutta oikeesti ei kiinnosta mitä muille kuuluu jne. Toki jokainen saa ja jokaisen pitää rakastaa omaa kotimaataan (mäkin olen kyllä ihan Suomifani):), mutta rajansa kaikella:)
    Teija: Niin mitä on römme? Se on jotain kermaviilin, ranskankerman ja ehkä majoneesin välimuotoa:) Siis maitotuote ja täällä sitä käytetään kaikkeen. Tuote jota mulla oli ikävä kun välillä Suomessa asuttiin:) Siihen tehdään esim. dippi täällä eli vähän kuin kermaviili, mutta paljon parempaa. Oon mä Suomessakin uuniperunoita tehnyt.. mutta teinkö mä ton kastikkeen ranskankermaan? En muista. Mutta kun laittaa paljon valkosipulia ja katkarapuja niin mikä soosi varmaan vain käy:)

    VastaaPoista
  4. Uncle Sam on norjalaisen paras kaveri ;) Olen joskus tainnut kuulla jonkun selittävän, että amerikkalaiset ovat niin cool, kun ne kerran pelastivat Norjan saksalaisilta ja neukuilta. Isoveli-pikkuveli -asetelma?

    Minäkin olen viime aikoina taas löytänyt ihan uusia lihaksia kropastani step-tuntien jälkeen. Mutta... päivän tai parin tauko ja sitten taas menoksi! :)

    VastaaPoista
  5. Juu Heli.. pari päivää ja uutta putkeen:)

    Nythän jenkit ovat vähän huonossa valossa täällä kun tämä ns. tarkkailujuttu täällä suurlähetystön yhteydessä paljastui:)Kun vieraan maan palkkalistoilla olevat ovat tarkkailleet norjalaisia Norjassa!

    Voihan olla, että tämä fanitus jenkkejä kohtaan johtaa noin kaukaa.. Norja on Natomaa ja sotilasyhteistyö USA:n kanssa on tärkeä juttu.
    Kai se on vähän isovelimeininkiä:) Hyvin vetävät tämän pikkuveliroolin:)

    VastaaPoista
  6. Muuten, kaikki viime aikojen kommenttisi blogissani olivat päätyneet jostain syystä "roskapostiin". Höh! No nyt kommentit näkyvät kun ne vihdoin huomasin... :)

    VastaaPoista
  7. Urheilussa on typerintä se, että aina tuntuu että joutuu alottamaan alusta tauon jälkeen.. Mutta hei, hyvä puoli on se, että todennäkösesti sä oot pikavauhtia taas kunnossa ja pumppihimo iskee. Tsemppiä. Muista venytellä ja mulla uinti (tai lasten kanssa sitä ei kyllä uinniksi voi tituleerata) ainakin vie kaikki kivut pois!

    Kauniita unia ja parempaa huomista.

    VastaaPoista
  8. Satu: Sulla on fiksu tietokone. Suodattaa urpå-postin itsekseen pois:) Mä en ole huomannut, että kommenttini ovat menneet roskakoriin. Voiko kommentoija huomatakaan? Mutta kiva, että löysit ne:)
    Ansku: Toi on totta! Mä olen ollut NIIN kipee! No tänään menin salille ja lämmittelin kunnolla ja ihan pikkasen treenailin. Tuntui jo, että paikat aukes. Mutta kun ajoin kylmällä autolla kotiin niin sama juttu. Varsinkin jalat ihan jumissa. Hyvä kun vessanpöntölle pääsee kyykkäämään ilman itkua:) No sitten kävin saunassa ja venyyttelin taas. Toiv. huomenna ovat paremmat. Meillä pikkujoulut. Ei ole kiva kävellä kuin p..t housussa!
    Uinti mullakin tepsii, mutta tänään ei ollut mahkuja. ps. parempi huominen tuli.. eli tää päivä. Hjuvapäivä;)

    VastaaPoista
  9. Ei kai sitä muuten huomaa kuin siten että ne eivät tuu näkyviin blogiin. :) Mutta nyt näkyy. Ja urpo-postit on juuri parhaita :)

    VastaaPoista